Cart 0
  •   Kvalitetsleksaker av kända märken
  •   Snabba leveranser
  •   Öppet köp i 30 dagar

Köp-och leveransvillkor

Minimiålder
Minimiålder för beställningar är 18 år.


Minimiorder
Minimiorder är på 80 kr inklusive moms (exkl. frakt).

Priser
Moms ingår i priset med 25%.



Betalningsalternativ:

Handelsbankens Finans kortbetalning 

Du kan betala med MasterCard, Visa och Maestro, Vi tillämpar inga extra avgifter när Du betalar med kort.

 

Betalning mot faktura

Genom vårt samarbete med Handelsbankens Finans kan vi erbjuda privatpersoner att handla mot faktura.

En faktura avgift om 29 kr tillkommer.

Betalningsvillkor är 14 dagar. Vid försenad eller utebliven betalning utgår "påminnelseavgift" om f.n. 60 kr samt dröjsmålsränta med 24% per år.

I kassan väljer du betalningsalternativet "faktura". När du anger ditt personnummer gör Handelsbankens Finans en kreditprövning och en kreditupplysning kan komma att tas. Du får besked direkt om din ansökan har godkänts.

Grundkraven för att få betala mot faktura är följande:

  • Du har fyllt 18 år
  • Du har minst 120 000 kr i årsinkomst
  • Du har inga betalningsanmärkningar

Dela upp betalningen:

Genom vårt samarbete med Handelsbankens Finans kan du delbetala dina köp, stora som små.

I kassanväljer du betalningsalternativet "Delbetalning".När du anger ditt personnummer gör Handelsbankens Finans en kreditprövning och en kreditupplysning kan komma att tas. Du får besked direkt om din ansökan har godkänts, därefter slutför du köpet. Du kan när som helst välja att slutbetala utan extra kostn

Grundkraven för att få betala mot faktura är följande:

  • Du har fyllt 18 år

  • Du har minst 120 000 kr i årsinkomst

  • Du har inga betalningsanmärkninga

 

Förskottsbetalning

Genom att sätta in pengarna på vårt bankgirokonto i samband med att du lägger din order slipper du betala några avgifter. Var noga med att ange din referens (som står på din orderbekräftelse) så att vi vet vem som har satt in pengarna.

Tänk på att leveranstiden blir något längre i och med att det tar en eller ett par dagar innan betalningen finns på vårt konto. Har vi inte fått betalningen efter 10 dagar annuleras ordern med automatik.

Nu kan du även sätta in pengar genom att använda SWISH. Det gör att vi får in betalningen med en gång och Er leveranstid blir kortare.

 

Leveranstid

Paketen når mottagaren på 1-3 arbetsdagar beroende på var man bor.

Södra och mellersta Sverige med en nordgräns mellan Gävle och Mora tar det 1-2 arbetsdagar

Norr därom och till Gotland kan det ta 2-3 arbetsdagar att få fram paketen.

Genom att välja SMS-avisering förkortar du leveranstiden av din beställning med minst
en leveransdag.

 

 

Leveranssätt
Vi skickar beställningarna med DHL till närmaste DHL Service Point. Om det är en stor låda kan det levereras med DHL Paket, denna typ av service går direkt till din hemadress.

Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

 

SMS-avisering

Samma dag ditt paket anländer till DHL Service Point skickas SMS-avin till det mobilnumret som du har angivit.

För att lösa ut din beställning: ta med dig mobiltelefonen med den sparade sms-aviseringen och din legitimation till det anvisade servicestället.

OBS! När du väljer SMS-avisering skickas inget pappersavi hem till dig.

 

De kunder som inte har ett mobilnummer får en brevavisering:  När ditt paket anländer till DHL Service Punkten skickas en avi hem till dig. Ta med dig avin till det anvisade servicestället för att lösa ut din beställning tillsammans med legitimation.

 
Frakt
Fraktkostnaden för en beställning debiteras efter den faktiska volymen och vikten, detta sker automatiskt i webbutiken och kostnaden för frakten redovisas i kassan. Prissättning sker efter DHL: s portotabell för brev och paket. Vid större volymer skickar vi varorna med DHL paket, då levereras varorna direkt till kundens adress.

Vid köp där den totala köpesumman övergår 2000 kronor skickar vi varorna fraktfritt. 

 

Reklamation och returrätt
Det är alltid garanti på de produkter du köper (1 år). Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man en ersättningsvara, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. För att vår garanti ska gälla krävs att produkten återförs i sin originalförpackning. Vi betalar returfrakten från kunden till vårt lager. Kontakten ska alltid tas via e-post (kalle@farmingtoys.se) eller telefon (0346-94040), ange alltid ert ordernummer.


Ångerrätt

Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom 30 dagar från det att varan mottagits. Detta förutsatt att produkten och produktförpackningen är i oförändrat skick, dvs. oanvänd och ej förstörd eller skadad. Du betalar själv returfrakten. Vi följer Konsumentverkets rekommendationer se: Konsumentverket.se

Kontakten ska alltid tas via e-post (kalle@farmingtoys.se) eller telefon (0346-94040), ange alltid ert ordernummer.
 

Skador på paket och ej uthämtade paket 
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till utlämningsstället eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.


Personuppgiftslagen
Dina Personuppgifter hanteras i enlighet med Gällande bestämmelser i Personuppgiftslagen (PUL).

 

 

 

 

Produkter
Övrigt