Cart 0
  •   Kvalitetsleksaker av kända märken
  •   Snabba leveranser
  •   Öppet köp i 30 dagar

Köp-och leveransvillkor

Minimiålder
Minimiålder för beställningar är 18 år.


Minimiorder
Minimiorder är på 80 kr inklusive moms (exkl. frakt).

Priser
Moms ingår i priset med 25%.



Betalningsalternativ:

-Klarna Checkout

-Kontakt Klarna: 08-120 120 10

Klarna Checkout gör det enkelt, flexibelt och tryggt för Dig att handla på nätet. Genom att besvara ett par frågor identifierar du dig enkelt och du kan välja den betalmetod som passar dig bäst.

En finess med Klarna Checkout är att vi skiljer på köp och betalning. Först bekräftar du ditt köp och sedan väljer du hur du vill betala. Vilka betalsätt som erbjuds dig kan variera från butik till butik, men också beroende på vår kreditbedömning. De vanligaste betalningsmetoderna är dock faktura, delbetalning,kort, banköverföring eller annan direktbetalning. Allt är lika säkert.

-SWISH

Nu kan du även sätta in pengar genom att använda SWISH. Det gör att vi får in betalningen med en gång och Er leveranstid blir kortare.

 

 

 

Leveranstid

Paketen når mottagaren på 1-3 arbetsdagar beroende på var man bor.

Södra och mellersta Sverige med en nordgräns mellan Gävle och Mora tar det 1-2 arbetsdagar

Norr därom och till Gotland kan det ta 2-3 arbetsdagar att få fram paketen.

Genom att välja SMS-avisering förkortar du leveranstiden av din beställning med minst
en leveransdag.

 

Leveranssätt

Vi skickar beställningarna med DHL till närmaste DHL Service Point.

Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

 

SMS-avisering

Samma dag ditt paket anländer till DHL Service Point skickas SMS-avin till det mobilnumret som du har angivit.

För att lösa ut din beställning: ta med dig mobiltelefonen med den sparade sms-aviseringen och din legitimation till det anvisade servicestället.

OBS! När du väljer SMS-avisering skickas inget pappersavi hem till dig.

 

De kunder som inte har ett mobilnummer får en brevavisering:  När ditt paket anländer till DHL Service Punkten skickas en avi hem till dig. Ta med dig avin till det anvisade servicestället för att lösa ut din beställning tillsammans med legitimation.

 
Frakt
Fraktkostnaden för en beställning debiteras efter den faktiska volymen och vikten, detta sker automatiskt i webbutiken och kostnaden för frakten redovisas i kassan. Prissättning sker efter DHL: s portotabell för brev och paket. Vid större volymer skickar vi varorna med DHL paket, då levereras varorna direkt till kundens adress.

Vid köp där den totala köpesumman övergår 1500 kronor skickar vi varorna fraktfritt. 

 

Reklamation och returrätt
Det är alltid garanti på de produkter du köper (1 år). Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man en ersättningsvara, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. För att vår garanti ska gälla krävs att produkten återförs i sin originalförpackning. Vi betalar returfrakten från kunden till vårt lager. Kontakten ska alltid tas via e-post (kalle@farmingtoys.se) eller telefon (0346-94040), ange alltid ert ordernummer.


Ångerrätt

Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom 30 dagar från det att varan mottagits. Detta förutsatt att produkten och produktförpackningen är i oförändrat skick, dvs. oanvänd och ej förstörd eller skadad. Du betalar själv returfrakten. Vi följer Konsumentverkets rekommendationer se: Konsumentverket.se

Kontakten ska alltid tas via e-post (kalle@farmingtoys.se) eller telefon (0346-94040), ange alltid ert ordernummer.
 

Skador på paket och ej uthämtade paket 
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till utlämningsstället eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.


Integritetspolicy

Denna policy beskriver hur (Handelshuset i Morup AB, org.nr 556323-1769) nedan benämnd Handelshuset AB, hanterar dina personuppgifter. Vi vill med denna integritetspolicy visa hur vi säkerställer att dina personuppgifter behandlas i enlighet med gällande personuppgiftslagstiftning så att du kan känna dig trygg när du lämnar dina företag och personuppgifter till oss.

Personuppgiftsansvarig

Handelshuset AB är personuppgiftsansvarig för behandling av dina personuppgifter och ansvarar för att en sådan behandling sker i enlighet med tillämplig lagstiftning.

Insamling av information

Vi samlar in information från dig när du beställer produkter, det inkluderar namn, din e-postadress, ditt telefonnummer, personnummer samt adressuppgifter. Vid anmälan till nyhetsbrev samt vid användandet av kontaktformulär sparar vi din e-postadress samt namn om det är angivet.

Handelshuset AB behandlar dina personuppgifter för olika ändamål. Huvudsakligen i syfte att:

Fullgöra våra förpliktelser gentemot dig som kund, som genomförande av köp, leverans och fakturering. Följa tillämplig lagstiftning, t.ex.. bokföringslagar.

Uppgifterna kan även utgöra underlag för marknad-och kundanalyser, marknadsundersökningar, statistik, affärs- och metodutveckling relaterat till köp av varor och tjänster.

Laglig grund för insamlande av data

Syfte 1: För att försäkra oss om gällande svensk lagstiftning efterlevs, exempelvis bokföringslagen.

Lagringstid: Så länge vi är skyldiga att lagra uppgifterna enligt tillämplig lag.

Hur länge sparar vi uppgifterna om dig?

Dina personuppgifter sparas endast så länge som det finns behov av att spara dem för att fullgöra de ändamål som uppgifterna samlades in för i enlighet med denna integritetspolicy. Handelshuset AB kan komma att spara uppgifterna längre om det behövs för att följa svensk lagstiftning eller i förekommande fall för att bevaka rättsliga intressen.

Säkerhet och informationsskydd

Endast medarbetare som ska uträtta ett specifikt jobb (t.ex. fakturering eller kundservice) får tillgång till personligt identifierbar information. De datorer/servrar som används för att lagra personligt identifierbar information finns i därför avsedd samt säker miljö i Sverige

Avsluta prenumerationen

Vi använder den e-postadress du förser oss med för att skicka information och uppdateringar som angår din beställning, enstaka nyhetsbrev, relaterad produktinformation etc. Om du inte längre vill ta emot sådana meddelanden hittar du information om hur du avslutar prenumerationen i slutet av varje E-postmeddelande.

Kontaktinformation

Tveka inte att kontakta oss om du har några frågor om denna integritetspolicy, behandlingen av dina personuppgifter eller om du vill begära ett registerutdrag. Vår kontaktinformation hittar du här.

Du kan kontakta oss via:                                        Eller skriv till:

  • E-post: info@farmingtoys.se                  Handelshuset AB
  • Telefon: 0346-94040                               Långåsvägen 3, 31190 Morup

 

 

 

 

 

Produkter
Övrigt